Ohlédnutí za rokem 2017

Úterý, Prosinec 12, 2017
Žaneta Konečná
Sedím na vánočním večírku, popíjíme svařák a rekapitulujeme uplynulý rok 2017, za který se toho událo opravdu hodně. Přemýšlím nad tím, jak jsme to v týmu 10 lidí, kde většina z nás pracuje na částečný úvazek, vlastně stihli. Co se za rok 2017 v EKS událo?
  • Přestěhovali jsme se do nové kanceláře. Namísto Dejvic nás teď najdete na adrese Polská 40. Když jsme celý leden 2017 neměli při stěhování kam chodit, uvědomili jsme si, že nemít kancelář je docela frustrující a o to víc si teď vážíme zázemí.
  • Učili jsme celkem 194 dnů v kurzech pro veřejnost a klienty našich projektů (to je víc než 1500 hodin a půl roku učení vkuse každý den), z toho 6 dnů v kurzech pro kariérové poradce. K tomu můžeme přičíst dalších 270 hodin věnovaných zakázkám pro klienty z řad firem a organizací.
  • Uskutečnili jsme celkem 79 individuálních konzultací.
  • Vydali jsme knihu Rozmanitý svět kariérového poradce a další už píšeme. Knihu můžete získat zde.
  • Za knihu a zapojení dětí do metodik kariérového poradenství jsme po čtvrté vyhráli Národní cenu kariérového poradenství.
  • Spustili jsme tento web – ekskurzy.cz, jehož návštěvnost se od spuštění zčtyřnásobila (teď máme 200–250 unikátních návštěv za den).
  • Pracujeme na naší značce. Definovali jsme si naše poslání, hodnoty i vizi. Zjistili jsme, že když víme, kam směřujeme, tak se tam také mnohem lépe jde.
  • Máme nové logo i grafiku.
  • Akreditovali jsme 5 zcela nových kurzů. Např. 40ti hodinový kurz CH-Q nebo Skupinové kariérové poradenství nebo Storytelling v kariérovém poradenství.
  • V roce 2018 budeme otevírat další, např. Jak vybudovat osobní značku a zaujmout ostatní, CH-Q metoda pro mapování kompetencí,  Klíčový kvadrant v řízení týmu atd.
  • Rozvíjíme spolupráci se školami – pro učitele máme kurzy kariérového poradenství v rámci DVPP.
  • Vytvořili jsme kurz CH-Q v angličtině v rámci programu Erasmus plus. Pokud máte zahraniční kolegy, které by mohl zajímat, budeme rádi, když jim dáte vědět.
  • Vzdělávali jsme se – někteří z nás absolvovali Modelový výcvik pro kariérové poradce, Helena studijně navštívila Švédsko, byli jsme u našich partnerů v Anglii, Iva se účastnila Konference Světová laboratoř lídrů, pořádáme pravidelné schůzky ke sdílení a supervize.
  • Přednášeli jsme minimálně na šesti různých konferencích a jednu, které se účastnilo více než 80 lidí, jsme sami zorganizovali.

 

Vracím se zpátky k vánočnímu večírku, svařáku a cukroví a ptám se ostatních: „Čím to je, že jsme toho tolik zvládli a psychicky se z toho nezhroutili?“ Zapisuji odpovědi a říkám si, že budou třeba pro někoho inspirací:

 

  • Plánujeme. Tak třeba psaní článků máme naplánováno na 5 měsíců dopředu, lektorský kalendář plánujeme s ročním předstihem.
  • Každý z nás má jasně vytyčené kompetence. Všichni vědí, co mají dělat a za co nesou zodpovědnost.
  • Sami se podílíme na stanovení termínů. Místo věty „Žaneto, tohle mi pošli do pátku“, zaznívá spíše “do kdy jsi to schopná stihnout?“.
  • Používáme nástroje týmové spolupráce. Tento rok za přehlednost vděčíme zejména programu pro správu úkolů Trello.

     

 

Na závěr mám pro vás návrh. Zkuste si reflektovat váš rok 2017. Někdo z vás to již dělá, pro někoho to může být novinka. Udělejte si chvilku pro sebe na nějakém příjemném místě, sepište si důležité okamžiky vašeho roku a zrekapitulujte si těch uplynulých 12 měsíců.

 

Ptejte se sami sebe: