Dva praktické tipy na to, jak předejít hádkám a nedorozuměním

Čtvrtek, Září 19, 2019
Markéta Cudlínová
Stává se to asi každému z nás. Někdy nás prostě ostatní naštvou. Dokážete si vybavit, co vás v komunikaci s druhými dokáže pořádně rozzlobit? Častým startérem vyhrocených konfliktů je nekonkrétní, emočně podbarvená výtka či kritika, např. „Tvůj nápad je úplný nesmysl.“ V rodinném prostředí pak pro odpálení rozbušky někdy stačí i nevinná věta typu „Hlavně nezapomeň koupit ty letenky“. A jak tedy v podobných situacích reagovat a udržet vášně na uzdě?

Pozorování bez hodnocení

 

Vnitřní pohodu si snáze udržíme, jestliže se ve vypjatých situacích zaměříme na pozorování namísto hodnocení. Co to znamená? Představte si, že vám manžel již potřetí připomněl, abyste zamluvila letenky na dovolenou. Automatická myšlenka „Proč mi to pořád připomíná? Asi si myslí, že jsem úplně neschopná“ má zcela jiný emoční náboj než holé konstatování „Můj manžel mi již třikrát v tomto týdnu připomněl, že mám zamluvit letenky“.