Jednoznačným přínosem v této oblasti pro mou práci kariérové poradkyně byla účast na týdenním intenzivním kurzu „Teaching Character: Positive psychology for every teacher“, který jsem absolvovala ve slovinské Lublani. Jelikož značnou část mé praxe tvoří vzdělávání kariérových poradců na základních a středních školách, zajímalo mě, jakým způsobem lze využívat poznatky z pozitivní psychologie v rámci vzdělávacích programů na školách.
Zabývali jsme se konceptem vzdělávání založeném na silných stránkách jednotlivce. Tento styl vzdělávání je založen na myšlence, že ka
ždý z nás má celou řadu zdrojů, které lze využít k úspěchu ve škole, v zaměstnání a dalších oblastech života. Podle zakladatele pozitivní psychologie Martina Seligmana je prokázáno, že kultivací a rozvojem našeho potenciálu, osobních schopností a dovedností, dosahujeme mnohem lepších výsledků než odstraňováním osobních nedostatků a deficitů.
Výsledky rozsáhlé studie (Hone et al., 2015; http://www.viacharacter.org/) zaměřené na vliv silných stránek v lidském životě ukázaly, že:
Cílem pozitivní edukace je pak pomáhat žákům a studentům poznávat a rozvíjet jejich silné stránky a to již od prvního stupně základních škol. Nezanedbatelný je také vliv tohoto přístupu na snižování úzkosti a stresu ve školním prostředí a zlepšení výsledků ve škole.
V EKS se mapováním a rozvojem silných stránek systematicky věnujeme již řadu let a to nejlepší od nás můžete dostat například v následujících kurzech: