Naši nabídku kurzů rozšiřujeme o jeden zbrusu nový – Využití koučovacích karet na školách. Naučíte se v něm, jak s kartami pracovat, získáte praktické tipy do hodin i mimovýukových aktivit (adaptačních pobytů, exkurzí, vedení porad…) a procvičíte se i ve vlastní sebereflexi. Karty jsme vytvořili ve spolupráci s učiteli a jejich žáky tak, aby přispívaly k přátelské atmosféře ve třídě, ke zlepšení a prohloubení vztahů mezi žáky navzájem i mezi nimi a učitelem a sloužily i jako prevence stresu, frustrace a dalších negativních jevů. Kromě toho, že se naučíte s kartami pracovat a jednotlivé aktivity si vyzkoušíte sami na sobě, dostanete balíček karet zdarma. A v čem jsou naše karty tak unikátní?
Při tvorbě karet jsme se inspirovali principy nenásilné komunikace a mapováním potřeb, aktuálními výzkumy mozku a modelem SCARF Davida Rocka. Věděli jste, že mozek vnímá fyzické a sociální potřeby jako stejně důležité? Tedy že potřeba vody a vzduchu je pro nás stejně důležitá jako potřeba přijetí, bezpečí, přátelství, autonomie…? Podle posledních výzkumů neurovědců se během našich uspokojivých interakcí aktivují centra v mozku, která jsou spojena s pocity štěstí, lásky a příslušnosti k dané komunitě.
Cesta ke zdravějšímu školnímu ekosystému
Tyto výzkumy nás vedly k tomu, zaměřit se při tvorbě karet na mapování naplněných a nenaplněných potřeb. Jsme přesvědčeni, že schopnost uvědomovat si své potřeby a vhodně je komunikovat zásadně ovlivňuje celkovou spokojenost jak učitelů, tak žáků a promítá se i do křehkého ekosystému školy. Jako východisko pro mapování potřeb jsme zvolili model SCARF Davida Rocka, který navazuje na výzkumy neurovědců a vymezuje pět oblastí lidských potřeb a motivací, které ovlivňují naše chování a rozhodování.
Karty pro žáky, studenty i učitele
Karty obsahují dvě samostatné sady – pro žáky/studenty a učitele – přičemž každá z nich nabízí řadu otevřených koučovacích otázek zaměřených přímo na školní prostředí. V kurzu se naučíte, jak karty využít ve výuce, třídnických hodinách, při reflexi exkurzí, výletů, ke stmelení kolektivu či k hlubší sebereflexi studentů nebo žáků. Ukážeme si, jak je využít v samostatné i skupinové práci a jak podpořit mladé lidi v hlubší reflexi jejich aktuálních či dlouhodobějších pocitů a potřeb, silných stránek i oblastí, ve kterých by se chtěli posunout. Dozvíte se také, jak karty využít k vlastní sebereflexi či jak s nimi pracovat při vedení porad, když chcete rychlou zpětnou vazbu, hledáte řešení nebo potřebujete stmelit pedagogický sbor.
Výhody kurzu a osobního setkání
K praktickým cvičením, která zažijete sami na sobě, získáte metodický návod s celou sadou možných cvičení, nasbíráte inspiraci na další aktivity od našich lektorek a budete mít příležitost sdílet své zkušenosti s dalšími kolegy ze školního prostředí. Všichni účastníci kurzu získají certifikát o absolvování a jednu sadu unikátních koučovacích karet pro učitele a jednu sadu pro žáky/studenty. Karty jsou běžně k dispozici pouze online. Máte tedy jedinečnou příležitost získat jejich kvalitní tištěnou podobu a potkat se s jejich autory.
Pro koho je kurz určený
Zveme učitele středních škol i druhého stupně základních škol, školní psychology, výchovné poradce, metodiky prevence a všechny další experty, kteří pracují s mladými lidmi a záleží jim na zlepšení vztahů ve školním prostředí. První kurz začíná už 08. 11. Pokud vás jeho náplň zaujala a máte chuť získat praktický nástroj podporující zdravou komunikaci a zdravé školní prostředí, přihlásit se můžete zde.
Těšíme se na vás a přejeme krásný zbytek léta.